Flash banner maker online بزرگترین مرجع دانلود نرم افزار و بازی 

Iran 2 Chat




بررسی تخصصی Nokia Lumia 800 : شروع یک فصل جدید برای نوکیا

معرفی :

خیل زیادی از هواداران منتظر عرضه ی اولین گوشی ویندوز نوکیا پس از جنجال آفرینی در طی   سخنرانی “burning platform”  شرکت در مراسم معرفی  گوشی Lumia 800 بوده اند . سخنران این  بخش ، Stephen Elop  ، مدیر کل  نوکیا و  منظور از سیستم عامل منسوخ شده ، Symbian  بود .

همچنان که نوکیا در حال یک شروع جدید است ، Lumia 800 هم مانند شرکت به گذشته نگاه نمی کند و یک طرح جدید را ارائه می دهد . به طور قطع این گوشی فراتر از انتظارها است . گرچه سایه ی شرکت همچنان بر روی آن سنگینی می کند و مردم در بیرون منتظر عرضه ی آن هستند -  مخصوصا کاربران وفادار نوکیا -  که استفاده  از سیستم عامل Windows Phone  را به استفاده از سیستم عامل MeeGo  ترجیح می دادند .

اما تصمیم گیری در جای دیگری صورت می گیرد . وظیفه ی گوشی N9 این بود که طراحی بسیار خیره کننده ی خود را با Lumia 800 به اشتراک بگذارد . که البته تصمیم خوبی از طرف نوکیا بود . این امر موجب یک شروع عالی از طرف شرکت شد .

 

صفحه ی نمایش حدود 0.2 اینچ کوچکتر شده و 54 پیکسل نیز از طول آن کم شده تا فضای مناسب را برای دکمه های لمسی فراهم نماید . همچنین دوربین دوم نیز که به صورت نامتعارفی تعبیه شده بود به خوبی ناپدید شده است  . اما هنوز کیفیت تصویری در صفحه ی نمایش بدون تغییر باقی مانده است و ما دوست داشتیم که  صفحه ی AMOLED  را در این گوشی ببینیم .

چه چیزهای دیگری تغییر پیدا کرده است ؟ خب ، ما در اینجا مهم ترین تغییر را استفاده از یک پردازنده ی جدید می بینیم ، بیایید به ویژگی های مثبت و منفی گوشی Lumia 800  نگاهی بیندازیم :

ویژگی های کلیدی :

·         پشتیبانی چهاربانده از GSM و سه بانده از 3G

·         پشتیبانی از HSDPA با سرعت 14.4 مگابیت بر ثانیه و HSUPA با سرعت 5.7 مگابیت بر ثانیه

·         صفحه نمایش تمام لمسی خازنی از نوع Super AMOLED با قطر 3.7 اینچ و رزولوشن تصویر با ابعاد 480*800 پیکسل

·         سطح شیشه ای ضد خش Gorilla glass

·         سیستم عامل Windows Phone 7.5

·         پردازنده 1.4 گیگاهرتزیScorpion  ،پردازنده ی گرافیکی Adreno 205 ، چیپ ست Qualcomm MSM8255  و 512 مگابایت حافظه ی رام

·         دوربین 8 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و قابلیت هایی چون پشتیبانی از تشخیص چهره ، لبخند و چشمک ، برچسب گذاری جغرافیایی و فلاش LED

·         ضبط ویدیویی 720p با نرخ 27 فریم در هر ثانیه

·         پشتیبانی از Wi-Fi 802.11 b/g/n

·         گیرنده GPS به همراه پشتیبانی از عملکرد AGPS و راهنمای صوتی رایگان  

·         قطب نمای دیجیتال

·         حافظه داخلی 16گیگابایتی

·         حذف صدای اضافه ی محیط به کمک میکروفن دوم

·         سنسورهای شتاب سنج ، محدود کننده نور و مجاورت

·         سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد

·         پورت MicroUSB با امکان شارژ گوشی از طریق این پورت

·         بلوتوث v2.1 به همراه A2DP و  EDR

·         رادیو اف ام با RDS

·         مجموعه Microsoft Office برای موبایل

·         یکپارچگی با Zune با امکان همگام سازی بی سیم

·         یکپارچگی عالی با سرویس هایی چون SkyDrive ، Windows Live و Xbox Live

 

نقاط ضعف اصلی  :

 

·         عدم پشتیبانی از فایل های فلش یا Silverlight در مرورگر وب

·         وابستگی بسیار زیاد به نرم افزار Zune برای مدیریت فایل ها توسط رایانه و همگام سازی

·         عدم تعبیه دوربین دوم و نبود قابلیت تماس تصویری

·         باتری قابل جایگزینی توسط کاربر نیست

·         نبود اسلات کارت حافظه

·         استفاده از Micro simcard  برای گوشی

·         عدم پشتیبانی از فرمت های ویدیویی DivX/XviD

 

این گوشی یک نمایش عالی از طرف نوکیا به حساب می آید ، اما برای پیوستن به جمع گوشی های  Windows phone کمی دیر است . آنها زمان زیادی را نسبت به بقیه ی شرکت ها برای طراحی این گوشی صرف کرده اند و البته آنها برنامه ی Nokia Drive  را دارند که  برگه ی برنده ی آنها در این بازی به شمار می رود .

 

شهرت نوکیا کاملا به موفقیت آن در گوشی های ویندوزی شرکت تکیه دارد و بیشتر وزن آن نیز بر روی شانه های Lumia 800 سنگینی می کند . ما می دانیم که Lumia 800  فقط بخشی از فشار را تحمل می کند اما این گوشی  رهبر سری جدید نوکیا به حساب می آید و همهی توجه ها به سوی آن جلب می شود .

مسلما این گوشی توجه ما را به خودش جلب کرده است . اما نظر شما است که باید راجع  به Nokia Lumia 800 جلب شود. پس بیایید به بررسی گوشی بپردازیم .

 

محتویات جعبه  Nokia Lumia 800:

جعبه Nokia Lumia 800  تنها لوازم استانداردی چون یک شارژر USB و یک کابل استاندارد microUSB را به همراه آیتم هایی نظیر یک هدست یک تکه با کنترل های پخش موسیقی و کتابچه های راهنما هم در نسخه الکترونیک و هم در نسخه چاپی در خود جای داده است.  این محتویا ت بسیار شبیه به محتویات گوشی N9 می باشد . یک کیس پلاستیکی نیز برای گوشی در نظر گرفته شده است که هم رنگ دستگاه شماست .

 

به دلیل پشتیبانی Lumia 800   از سوکت 3.5 میلی متری ، هدست های ارائه شده تنها گزینه پیش روی شما برای استفاده به همراه گوشی نیست. وقتی که شما هدست ها را مشاهده می کنید ، کمی نسبت به هدست N9 دارای اندازه ی بزرگتری است .

طراحی :

Nokia Lumia 800 به لطف بدنه ی پلی کربنات خود  به راحتی در میان ده ها گوشی قابل شناسایی است . ترکیب خطوط  منحنی  و  راست در طراحی گوشی ممکن است تنه ایراد این گوشی باشد ، گرچه تعداد زیادی از آنها دیده نمی شود .

این گوشی باریک ترین گوشی Windows phone به شما نمی آید اما مطمئنا یکی از زیباترین آنها محسوب می شود . ابعاد آن 116.5 *12.1*61.2  میلیمتر است ( دقیقا به اندازه ی N9 ) و وزن آن 142 گرم است .

در اینجا گوشی Lumia 800 را در کنار گوشی های N9 و  Samsung Omnia W می بینید . Lumia 800 و Omnia W دارای ابعاد صفحه ی یکسانی هستند ( 3.7 اینچ ) و همین طور رزولوشن تصویری برابری دارند . و از یک نوع ماتریس صفحه  (Pentile)  بهره می برند .

 

بدنه ی گوشی بسیار محکم به نظر می رسد و در برابر ضربات مقاوم است و آن را به اثبات می رساند . بدنه ی پلی کربنات دارای رنگ بسیار طبیعی می باشد و نکته ی مهم تر آنکه رنگ بدنه هیچ وقت ساییده نمی شود و گوشی شما همیشه  براق و نو به نظر می رسد .

شیشه ی  ضدخش Gorilla صفحه ی نمایش گوشی را در برابر هرگونه  خراشیدگی محافظت مب کند و در زیر شیشه  فیلتری تعبیه شده که باعث کاهش بازتاب نور از صفحه ی نمایش  و افزایش کیفیت عکس ها می شود .

مطمئنا چشم ها همیشه به صفحه نمایش 3.7 اینچی Super AMOLED Plus گوشی خیره خواهد بود.این صفحه نمایش همچنان از رزولوشن WVGA پشتیبانی می کند اما از ماتریسی با سه پیکسل کوچک (یا به اصطلاح زیر پیکسل) در هر پیکسل به جای ماتریس PenTile که در نخستین نسل صفحه نمایش های Super AMOLED دیده بودیم ،استفاده می کند .

نزدیک ترین رقیب Lumia 800 ، گوشی Samsung Omnia w می باشد که این گوشی نیز از ماتریس Pen Tile  بهره می برد و اندازه ی صفحه ی نمایش نیز 3.7 اینچ می باشد . بنابراین ما تصمیم گرفتیم که این دو گوشی را زیر ذره بین خود قرار داده و به مقایسه بپردازیم .

همان طور که شما در تصویر زیر ملاحظه می کنید تفاوت های بسیار اندکی بین دو صفحه ی نمایش در عملکرد پردازش رنگ های مختلف می بینید .

عملکرد صفحه ی نمایش در زیر سقف و بدون نور خورشید نیز فوق العاده است . صفحه طوری با Gorilla در هم ادغام شده که با عث می شود ما آیکون های روی تصویر را مانند نقاشی های روی دیوار ملاحظه کنیم  .

صفحه نمایش Nokia Lumia 800 در تمامی حالات به خوبی خوانا باقی می ماند. چه در برابر تابش مستقیم نور خورشید و چه در هر شرایط دیگر ، محتویات نمایش داده شده بر روی صفحه به خوبی قابل خواندن باقی خواهند ماند.

حساسیت صفحه نمایش هم بسیار عالی و در حدی است که باید از یک صفحه نمایش خازنی انتظار داشته باشیم. گوشی به کوچکترین تماس های با صفحه نمایش هم پاسخ می گوید اما باید استفاده با دستکش و یا قلم از این صفحه نمایش را به فراموشی بسپارید. حساسیت صفحه نمایش Nokia N8 بسیار خوب و در حدی است که از صفحه نمایش های لمسی خازنی انتظار می رود.

بازخوردهای لرزشی هم شایان توجه و اشاره است ، چراکه به خوبی تنظیم شده اند و به طور حیرت انگیزی تجربه کاربر را از کار با گوشی بهتر می کنند. حتی در صورت پیمایش شدن لیست ها و رسیدن به انتهای آن ها یا زوم بر روی تصاویر ویدیویی با استفاده از کلیدهای مجازی هم از بازخورد لرزشی استفاده شده است.

ما بالاترین روشنایی صفحه ی نمایش  Lumia 800 را اندازه گرفتیم . طبق معمول کنتراست تصویر در تئوری بینهایت است که این مفهوم را به ما می رساند که در عمل نیز عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می دهد .

در مقام مقایسه ی روشنایی صفحه ، Nokia N9 یکی از درخشان ترین صفحه های نمایش را در میان نمایشگرهای AMOLED داراست .   ما همین نتیجه را برای Lumia 800 نیز انتظار داشتیم اما این گوشی ما را ناامید کرد . Lumia 800 دقیقا نصف صفحه ی N9 روشنایی تصویر داشت .

صفحه ی این گوشی قابل مقایسه با صفحه ی Super AMOLED  گوشی هایی مانند Omnia W است . اما باز هم Lumia در این مقایسه شکست خورد ، البته میزان اختلاف Lumia800  با N9 بسیار بیشتر می باشد .

در اینجا مقایسه ی Lumia 800 را در صفحه نمایش با رقیبان می بینید :

 

در زیر صفحه نمایش تنها سه کلید در پنل جلویی Lumia 800 Nokia به چشم می خورند. کلیدهای خازنی Back و Search در دو طرف کلید Start (که با لوگوی ویندوز مشخص شده است) جای داده شده اند. کلیدهای لمسی به خوبی کار می کنند .

در کناره راست گوشی، سه دکمه وجود دارد. دکمه ای که باعث قفل شدن و باز شدن گوشی می شود و دو دکمه جهت کنترل صدای این گوشی. اما خبر بد. کیفیت این سه دکمه، به هیچ هنوان قابل قیاس با سایر اجزای این گوشی نمی باشد. لبه های تیز این دکمه ها و همچنین شل بودن نسبی آنها در جای خود، اصطلاحا کمی توی ذوق می زند.

 

سمت چپ گوشی دارای دکمه خاصی نمی باشد.

پایین گوشی اسپیکر های با کیفیت آن قرار گرفته اند. اگرچه این اسپیکر ها داری صدایی نچندان بالا می باشد اما کیفیت آن بسیار خوب است.

 

بالای گوشی نسبتا شلوغ است. در این قسمت، شیار استاندارد ورودی هدفون و اسپیکر وجود دارد. در کنار ، درب هایی وجود دارد که با بازکردن آنها متوجه یکی ورودی کابل Micro USB گوشی می شوید (که گوشی نیز از همین طریق شارژ می شود) و دیگری محل ورودی میکرو سیمکارت. (بله میکرو سیمکارت. برای استفاده از این گوشی احتمالا مجبورید لبه سیمکارت های خود را ببرید یا یک میکرو سیمکارت تهیه کنید)

 

پشت گوشی نیز کاملا ساده می باشد. در این قسمت دوربین 8 مگاپیکسلی، با لنز کارل زایس به همراه فلاش قدرتمند Dual LED قرار دارد .

 

همچنین این گوشی از Micro Sim پشتیبانی می کند . ما چنین ویژگی را قبلا در گوشی هایی مانند iPohone 4   و iPhone 4S  و همچنین  N9  دیده بودیم . شما باید یا از قبل Micro Sim تهیه کرده باشید یا اینکه سیم کارت خود را در اندازه ی معین ببرید .

Nokia Lumia 800 به یک باتری 1450 میلی آمپری از نوع Li-Ion که از نوع BL-4D است مجهز است و اعلام شده است که این باتری می تواند تا 265 ساعت در حالت آماده به کار و تا دوازده ونیم ساعت در حالت مکالمه، انرژی مورد نیاز Nokia N8 را تامین نماید. در زندگی واقعی و در عمل این باتری تنها تا دو روز و تحت استفاده متوسط تا شدید دوام آورد.

 

گوشه های منحنی وار موبایل باعث می شود که در دست گرفتن Lumia 800 بسیار راحت باشد و بتوان آن را در دست به راحتی چرخاند . دست زدن به بدنه ی پلی کربنات احساس خوبی را به ما منتقل می کند .

رابط کاربری Windows phone Mango :

با وجود برخی صحبت ها درباره ی اینکه آیا نوکیا اجازه خواهد داشت تا رابط کاربری Windows phone را اصلاح کند  ، Lumia 800 با یک رابط کاربری بدون تغییر روانه ی بازار شد . این رابط برای ما جالب به نظر می رسد اما نسبت به رقبا هیچ تغییری پیدا نکرده است .

وقتی که دکمه ی قفل را فشار دهیم ، صفحه ی قفل گوشی نمایش داده می شود که تاریخ و زمان و رخدادهای نوشته شده در تقویم را نشان می دهد .

کشیدن تصویر قفل صفحه به سمت بالا باعث باز شدن قفل میشود و کاشی های زنده ی رابط کاربری Metro را بصورت شبکه ای عمودی و سازمان یافته نمایش میدهد. هرکدام از نرم افزارها قابل سازماندهی دوباره میباشند و میتوان با نگه داشتن انگشت بر رویشان و انتخاب گزینه ی pin to start آنها را به صفحه اصلی سنجاق کرد.

این یک رابط کاربری ساده و سریع است . کاشی های زنده چیز هایی مانند تاریخ ، رخداد های پیش رو ، تماس های از دست رفته ، ایمیل های خوانده نشده و غیره را به نمایش می گذارد . همه ی این ها بدون نیاز داشتن به باز کردن برنامه ای انجام می شود . شما حتی می توانید آن ها را به وسیله ی ویجت مخصوص ویندوز در صفحه ی اول ملاحظه کنید .

کاشی های زنده اجزای اساسی صفحه اصلی به حساب می آیند و نوسازی شده اند. حالا آنها سریعتر شده و اطلاعات بیشتری را اختیار کاربر میگذارند. بطور مثال، کاشی تصاویر یک نمایش لغزنده (slideshow) از عکس های شما را دراختیارتان میگذارد. کاشی گروه (گروه یک ویژگی جدیدMango  است) تازه های دوستانتان را دسته بندی میکند. لیست نرم افزارها حالا دارای یک دکمه ی جستجو مجازی است، که پیدا کردن یک نرم افزار مشخص را برای افرادی که تعداد زیادی نرم افزار نصب شده در اختیار دارند راحت تر میکند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نظرات:



اخرین مطالب